POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza Polityka Prywatności została opracowana w oparciu o przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych kupujących-osób fizycznych jest Evario z siedzibą w Warszawie 02-473, ul. Popularna 51/11, NIP: 118-146-11-87, REGON: 147482700
- Kontakt z Administratorem jest również możliwy za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: sklep@evario.pl
WYMÓG PODANIA I KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator przetwarza następujące dane osobowe kupujących:
- Imię, nazwisko,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- adres do korespondencji,
- adres dostawy,
- Podanie danych osobowych określonych w pkt 2 nie jest wymogiem ustawowym i jest dobrowolne, ale stanowi warunek zawarcia z Administratorem umowy sprzedaży, zwanej dalej „Umową”. Jeżeli kupujący nie poda tych danych, wówczas nie dojdzie do zawarcia Umowy.
- W czasie obowiązywania Umowy, Administrator może wejść w posiadanie innych danych kupującego - numeru IP urządzenia, którym posługuje się kupujący oraz danych dotyczących korzystania przez kupującego z określonej sieci teleinformatycznej, oprogramowania lub urządzeń, jak również sposobu korzystania z witryny internetowej Administratora.
CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator przetwarza dane osobowe kupujących w następujących celach:
- zawarcie i wykonanie łączącej strony Umowy, w szczególności dostawa zakupionego towaru i rozpatrywanie reklamacji,
- wypełnienie ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w szczególności wystawianie i przechowywanie faktur oraz innych dokumentów księgowych,
- dochodzenie roszczeń i obrona przeciwko nim,
- wykrywanie i zapobieganie nadużyciom,
- marketing bezpośredni,
- tworzenie analiz i statystyk, na potrzeby własne Administratora, w szczególności raportowanie, badania marketingowe i rynkowe, planowanie rozwoju usług, badanie preferencji i zachowań kupujących, na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Administratora,
- określonych w pkt 5e i f po wykonaniu Umowy - za zgodą kupującego,
- przekazania osobom trzecim - za zgodą kupującego, w zakresie i celu objętym tą zgodą.
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych kupujących w celu określonym:
- w pkt 5a - stanowi art. 6 ust. 1 b RODO (wykonanie Umowy),
- w pkt 5b - stanowi art. 6 ust. 1 c RODO (obowiązek prawny),
- w pkt 5c-f - stanowi art. 6 ust. 1 f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora),
- w pkt 5g i h - stanowi art. 6 ust. 1 a RODO (zgoda kupującego).
CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator będzie przechowywał dane osobowe przetwarzane w celu określonym:
- w pkt 5a - przez czas trwania Umowy i rozliczeń po jej zakończeniu,
- w pkt 5b - przez czas, w którym nakazują to Administratorowi przepisy prawa,
- w pkt 5c i d - do momentu przedawnienia się roszczeń wynikających z Umowy,
- w pkt 5e i f - przez czas trwania Umowy,
- w pkt 5g i h - do momentu cofnięcia zgody przez kupującego.
- Jeżeli Administrator świadczył na rzecz kupującego usługi drogą elektroniczną związane z zawarciem i wykonaniem Umowy, wówczas zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, po zakończeniu korzystania z usług Administrator może przetwarzać tylko te dane osobowe usługobiorców, które są:
- niezbędne do rozliczenia usługi oraz dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za korzystanie z usługi,
- niezbędne do celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Administratora - za zgodą usługobiorcy,
- niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi,
- dopuszczone do przetwarzania na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator nie przekazuje danych osobowych kupujących osobom trzecim, chyba że uzyska na to uprzednią, wyraźną zgodę kupującego lub jeżeli prawo lub obowiązek przekazania tych danych wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Administrator powierza dane osobowe kupujących następującym podmiotom przetwarzającym:
- świadczącym w imieniu Administratora usługi marketingowe i reklamowe,
- obsługującym systemy teleinformatyczne Administratora,
- świadczącym Administratorowi usługi pocztowe, kurierskie, płatnicze, audytorskie, pomoc prawną i księgową.
PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH
DO PAŃSTW TRZECICH I ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH
- Dane osobowe kupujących nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
PRAWA KUPUJĄCYCH
- Kupującemu przysługują następujące uprawnienia:
- prawo żądania dostępu do swoich danych tj. uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe go dotyczące,
- prawo do sprostowania danych tj. żądania sprostowania dotyczących go danych osobowych, które są nieprawidłowe,
- prawo żądania usunięcia jego danych osobowych,
- prawo żądania ograniczenia jego danych osobowych,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo do przenoszenia danych.
- Zakres każdego z uprawnień określonych w pkt 12 oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności RODO.
- Kupujący może skorzystać z uprawnień określonych w pkt 12, kontaktując się z Administratorem.
PRAWO COFNIĘCIA ZGODY
- Jeżeli przetwarzanie danych osobowych kupującego odbywa się na podstawie jego zgody, kupujący ma prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed jej cofnięciem.
PROFILOWANIE
- W celach określonych w pkt 5c-f Administrator może dokonywać zautomatyzowanej analizy danych kupujących i opracowania przewidywań na temat ich preferencji lub przyszłych zachowań. Profilowanie może w szczególności służyć do analiz i prognoz osobistych preferencji lub zainteresowań kupujących. Takie działanie Administratora nie będzie wywoływało w stosunku do kupujących żadnych skutków prawnych, ani w podobny sposób istotnie wpływało na ich sytuację.
PLIKI COOKIES
- W celach określonych w pkt 5c-f Administrator może stosować tzw. pliki cookies. Są to małe pliki tekstowe, umieszczane na urządzeniu kupującego, w oparciu o które gromadzone są informacje, które pozwalają w szczególności zidentyfikować urządzenie kupującego, jego numer IP i stosowaną przez kupującego przeglądarkę.
- Kupujący może tak ustawić swoją przeglądarkę - dzięki odpowiednim, dostępnym w niej opcjom - aby wyłączyć automatyczną instalację cookies, uniemożliwić ich stosowanie lub całkowicie usunąć je ze swojego urządzenia. Procedura obsługi i usuwania plików cookies różni się w zależności od używanej przez kupującego przeglądarki.
- Pliki cookies dzielą się na:
- tymczasowe (sesyjne) - pliki tymczasowo znajdujące się w pamięci podręcznej przeglądarki, które pozostają w niej do momentu zakończenia sesji,
- stałe - pliki pozostające w pamięci podręcznej przeglądarki tak długo, jak pozwalają na to wybrane przez kupującego ustawienia przeglądarki,
- własne - pliki zarządzane przez Administratora,
- zewnętrzne - pliki zarządzane przez osoby trzecie,
- konfiguracyjne - pliki związane z poruszaniem się kupującego po stronach witryny internetowej Administratora i zapewniające prawidłową po niej nawigację. Pozwalają w szczególności śledzić wybory dokonane przez kupującego (wybór języka, rozmiar używanej czcionki), rozpoznać urządzenie, z którego korzysta kupujący i zarządzać sesją przeglądania,
- analityczne - pliki wykorzystywane w celach statystycznych i analitycznych,
- reklamowe - pliki wykorzystywane w celach reklamowych np. w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam.
- W witrynie internetowej Administratora stosowane są poniższe pliki cookies:
Cookies własne:
nazwa |
typ |
rodzaj |
dane, które gromadzi |
funkcje |
zip24.pl |
stały |
analityczny |
rodzaj przeglądarki |
gromadzi dane w celach statystycznych i analitycznych |
zip24.pl |
stały |
reklamowy |
numer IP |
wyświetla reklamy |
zip24.pl |
tymczasowy |
konfiguracyjny |
numer IP, data |
umożliwia nawigację, zapamiętuje wybór języka |
Cookies zewnętrzne:
nazwa |
typ |
rodzaj |
źródło |
zasady stosowania |
google, __utmz |
tymczasowy |
analityczny |
|
support.google.com/analytics/answer/6004245 |
YSC |
stały |
analityczny |
Youtube |
www.google.it/intl/it/policies/privacy/ |
_vis_opt_test_cookie, |
stały |
analityczny |
VWO |
https://vwo.com/privacy-policy/ |
SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO
- Kupujący ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa jeżeli uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.
ZABEZPIECZNIE DANYCH OSOBOWYCH KUPUJĄCYCH
- Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, mające na celu ochronę danych osobowych kupujących przed ich utratą, niewłaściwym wykorzystaniem czy modyfikacją. Prawa dostępu do danych osobowych kupujących zostały w restrykcyjny sposób ograniczone tak, aby dane te nie znalazły się w rękach osób nieuprawnionych.